top of page
WalkingVases
part of..................
design year..........
/
2022
Ik heb een hekel aan in een vaas opgepropte-multi-divers-samengestelde-pronkboeketten. Liever verken ik de mogelijkheid om met weinig zoveel als mogelijk te zeggen.
De walking vases maken dat die weinige bloemen toch een grote ruimte mogen beschrijven; de plek van elke bloem doet er toe.
Ik beloof mezelf dat ik ooit voor deze vazen een “ballet aan biodiversiteit” zal choreograferen.
for Fibonacci
Omdat de samenbundeling van de energieën waaruit we bestaan nog steeds met grote snelheid van onze oerknalplek af beweegt, is dat bestaan onderhevig aan constante verandering. Dat proces noemen we groei.
Die groei volgt het meest banale voortbrengprincipe, waarbij het meest recente wordt gekopieerd en op het voorgaande gestapeld. Zo ontstaat de reeks 1-1-2-3-5-8-13-21-34-etc. Deze meest natuurlijke vormfactor noemen we uit waardering De Gulden Snede.
Wiskundige Fibonacci kwam rond ca. 1200 tot deze geniale constatering, en omdat ik toch al hou van de absoluutheid die in wiskunde schuilt eer en illustreer ik met deze vaas ludiek die vinding.
I hate overly diverse, pretentious bouquets crammed into a vase. I prefer to explore the possibility of saying as much as possible with little.
The walking vases allow a few flowers to define a large space. The positioning in space of each flower matters.
I promise myself that one day I will choreograph a ‘ballet of biodiversity’ for these vases.
for Fibonacci
Since the totality of energies that makes up our existence is still speeding away from its Big Bang origin, that existence is subject to constant change. We named that lively process growth.
That growth follows the most banal principle of production; the most recent is copied and stacked on top of the previous. Probably out of appreciation, we call this most natural equation form the Golden Ratio.
Around 1200, the mathematician Fibonacci used the Golden Ratio to come to his famous calculation, later known as the Fibonacci Sequence (1-1-2-3-5-8-13-21-34, etc.). And as I love the suggestive absoluteness of mathematics, I am playfully illustrating and meanwhile honouring his meaningful discovery with this vase.
bottom of page