top of page
for Isamu Noguchi
part of..................
design year..........
CNC-Workshop
2018
De losse delen worden verknoopt met een lint, terwijl ze ter plaatse van hun onderlinge aanraking door knelling al vast geraken. En natuurlijk ontstaat formele spanning doordat de 2d plaatvlakken, zowel boven als beneden, een stabiele, gelijkbenige driepoot formeren.
Plots ontstaat verwondering over de vormverwantschap die ik in contourlijnen en ook in de constructieve opbouw herken met het werk van Isamu Noguchi; en wordt dit meubel zodoende een eerbetoon. Na decennia van verwondering blijft diens Japans doordrenkte vormentaal voor mijn westers oog / verstand nog steeds een aanlokkelijk mysterie.
The three loose parts are knotted with a ribbon; while at the point of their mutual contact they already get stuck due to being squeezed. And of course, formal visual tension arises in the way how the 2D planes create an isosceles tripod, both above and below.
I became surprised by the formal analogy that I thought I could see with designs by Isamu Noguchi. Thus, my piece of furniture became a tribute to Noguchi's work.
After decades of wonder, his Japanese-infused design language still remains a tantalising mystery to my Western mind’s eye.
bottom of page